De aankomst

2 mei 2022 - Ponoka, Canada

Hallo allen bij mijn -op groot verzoek van sommige-,  mijn reisblog over mijn avontuur in Canada. Ter context de reis staat compleet los van school en de organisatie bestond uit; visa regelen, bedrijf vinden en ticket boeken.

1- Visa regelen, niets speciaals aan, veel papierwerk, ritje naar Den Haag voor de vingerafdrukken en heel veel geduld.
2- Bedrijf vinden ging via het visabureau, ik had ca. 3 bedrijven die mijn contacten via via en uiteindelijk is het de Morsan farm geworden. Na 2x bellen en 2 whatsapp berichten was het nodige besproken namelijk huisvesting en loon. Nou dat is mooi.
3- Ticket boeket ging wat moeizaam, omdat ik eerst moest wachten op de laatste goedkeuring van mijn visum, uiteindelijk is het een last-minute via London geworden om wat kosten te besparen. In London moest ik naast een transfer van Easyjet naar Westjet ook nog een vluchthavenwissel doen. Overigens over Easyjet gesproken, ik wist niet dat er zo veel mensen in zo'n klein vliegtuig past haha. De luchthavenwissel ging met de bus en alles was super geregeld, zelfs als een boer in de stad zou dit goedkomen.

Eenmaal aangekomen in Canada stond er de ''border security'' en de ''immigration office'' te wachten, nou ik zal je wel een ding verklappen zo spannend als het op tv lijkt is het niet hoor. Half uurtje na het landen stond ik als legaal persoon in Canada hoor waar ik opgehaald werd door een medewerker die ik kon herkennen aan een ''Dirty white gmc truck''